După o perioadă îndelungată de așteptare, primele segmente ale Autostrăzii Zero (A0), tronsonul de mare viteză care înconjoară Municipiul București, se pregătesc să fie deschise traficului în săptămânile următoare. Este vorba de aproximativ 20 de kilometri, însă doar jumătate din această distanță va fi accesibilă pentru șoferi, dat fiind lipsa conexiunilor rutiere către localitățile învecinate.
În zona nordică a Capitalei, se pot vedea primele bucăți ale autostrăzii, între DN1 și Afumați. Acest tronson are aproximativ 20 de kilometri, iar autoritățile din domeniul transporturilor promit că circulația va fi posibilă în săptămânile imediate.
Autostrada A0, mult așteptată de șoferi, are ca scop reducerea aglomerației la intrarea în București și eliminarea cozilor de pe centura actuală. Cu toate acestea, momentan, șoferii vor putea utiliza doar anumite porțiuni. Din cei 19 kilometri finalizați deja, doar 10 vor fi deschiși traficului, între DN1 Corbeanca și A3. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, asigură că acest lucru se va întâmpla înainte de data de 1 Decembrie.
Restul autostrăzii va rămâne în stadiul de construcție până în toamna anului viitor. Acest lucru se datorează lipsei legăturilor cu drumurile județene și naționale, iar lucrările la lotul adiacent nici măcar nu au început încă.
Cel mai extins segment al tronsonului A0 Nord, care nu va fi utilizat în prezent, se întinde de la intersecția nordică cu A3 până către DN2 la Afumați, unde autostrada se oprește brusc în câmp, din cauza lipsei nodurilor rutiere, adică a conexiunilor care să permită șoferilor să intre pe autostradă.
Cei 10 kilometri care vor fi deschiși vor ajuta șoferii să evite congestiile din oraș sau de pe DN1. De exemplu, o călătorie obișnuită de la Pipera la Aeroportul Otopeni, care durează în mod normal 40 de minute pe o distanță de 16 km, va fi redusă la jumătate pe noua rută, care include A3, A0 și o porțiune din DN1, chiar dacă distanța este mai mare.
Autostrada A0 are o lungime totală de 100 de kilometri și este împărțită în șapte loturi, însă doar trei dintre acestea sunt într-un stadiu avansat de dezvoltare, iar două sunt planificate să fie deschise în cursul acestui an. În ceea ce privește restul tronsoanelor, unii constructori abia își încep lucrările, în timp ce alții abia acum își pot începe activitatea.
Conform termenelor contractuale, pe Autostrada Bucureștiului A0, cu o lungime totală de 100,7 km, se prevede că șoferii vor putea circula până la finalul anului 2026.